„Nem látszik a felhőben!”

„Nem látszik a felhőben!”

Az elektronikus egészségügyi szolgáltatási tér (EESZT) 2017-es bevezetése óta több mint 25 ezerre bővült azoknak az egészségügyi szolgáltatóknak a száma, akik adatokat töltenek fel a felhőbe. Naponta körülbelül 800 ezer eReceptet visznek fel.

Páciensek részéről gyakran elhangzó az a panasz, hogy „nem látszik a felhőben” egy eRecept. Minden ilyen esetben első körben azt fontos tisztázni, hogy a páciens a Lakossági Portálra bejelentkezve nem találja az eReceptet, vagy a gyógyszertári asszisztens illetve a gyógyászati segédeszköz üzlet munkatársa nem látja azt.

Az elmúlt években a Lakossági Portál használata egyre népszerűbb lett, amin keresztül több mint 40 ezer bejelentkezés történik nap, mint nap. A Lakossági Portálon keresztül bármely magánszemély lekérdezheti, megtekintheti, nyomon követheti az egészségügyben keletkezett és rá vonatkozó információkat, valamint az olyan kapcsolódó dokumentumokat, mint az egészségügyi alapadatok, receptek, beutalók, és leletek. Az EESZT szolgáltatásai folyamatosan bővülnek. Egy évvel ezelőtt indult el az EESZT eGYSE modulja. Már csak ezen keresztül lehet a legtöbb gyógyászati segédeszközt felírni. Kivéve, ha az elektronikus vény kiállítása nem lehetséges, vagy ha a rendelés „pro familia” történik. A gyógyászati segédeszközök – teszt csíkok, kötszerek, szondák, katéterek, zacskók, stb. – felírásáról szóló eReceptek a Lakossági Portálon nem az eReceptek alatt, hanem egy külön menüpontban kérdezhetők le. A menüsorban külön fülön szerepel az eGYSE. Itt lehet lekérdezni az elektronikus gyógyászati segédeszköz receptek listáját. Külön a várakozó vényeket és az összes vényt.

Ha a terápia változása, vagy téves felírás miatt szükséges az e-Recept visszavonható. A visszavonás egy logikai törlésnek felel majd meg. Ez azt jelenti, hogy az eredetileg felírt vényt a rendszer nem törli ki, csak visszavontnak jelöli meg. Kizárólag a nem kiváltott és a még nem lejárt vényeket lehet így visszavonni.

Ha a patikai (illetve az eGYSE) rendszerben nem jelenik meg az eRecept, akkor ellenőrizni kell, hogy sikeres volt-e a felküldés. Valamennyi sikeres feltöltést visszaigazol a rendszer. A NetDoktor a várakozó vények közt megjeleníti mind a gyógyszerkészítményekre, mind a gyógyászati segédeszközökre vonatkozó vényeket. Ha itt nem szerepel a recept, akkor az még nem jelenti azt, hogy nem került feltöltésre. Ugyanis a már kiváltott, befoglalt illetve a törölt eReceptek ebben a listában nem szerepelnek. Ezeket az eRecept illetve az eGYSE alatt tudja a felhasználó lekérdezni.

Az EESZT fejlesztése több lépcsőben, egységes koncepció mentén zajlik. Az Egészséginformatikai Szolgáltató és Fejlesztési Központ Nonprofit Kft. (ESZFK) tájékoztatója szerint a rendszer szolgáltatásai közt hamarosan elérhető lesz az online időpontfoglalás az alap- és a szakorvosi vizsgálatokra, a laboratóriumi és a diagnosztikai vizsgálatokra.

Amennyiben Önnek is szüksége lenne egy a napi feladatok ellátását hatékonyan támogató medikai szoftverre, akkor vegye fel velünk a kapcsolatot!

További Blog

Váltson NetDoktorra!

Kérje kötelezettségmentes, ingyenes bemutatónkat.
Maximális támogatással!