Érdemes ellenőrizni, hogy a helyettesítő orvosnak be lett-e állítva helyettesítési jogosultság az ágazati portálon. Ez a VMÁTRIX összerendelés, amit az a személy tud elvégezni, aki az EESZT csatlakozás folyamán (csatlakozási nyilatkozat 5. pont) adminisztrátori jogkört kapott.
A jogosultság kezelésre új adminisztrátor is kijelölhető. Ezt az igényt a írásban kell jelezni a jogosultsag.eeszt(kukac)eszfk.hu e-mail címen, illetve az EESZT adatmódosító felületén is át kell vezetni a változást.
A helyettesítési jogkörrel felruházott orvos, ha a saját nevében jelentkezik be az orvosi programba, és a saját eSzemélyi igazolványával, vagy EESZT tokenjével csatlakozik az EESZT-hez, akkor az ellátás nyitást követően látni fogja a páciensről az EESZT-be korábban feltöltött információkat, a nevére korábban kiállított eRecepteket, tud az ellátásról adatot szolgáltatni az EESZT felé, és a rendelt készítményekről tud eReceptet feltölteni a felhőbe.
FIGYELEM: A helyettesítő orvos megbízása, illetve annak a megszűnése kapcsán (is) felmerül a jogosultságok/ hozzáférések aktualizálásának kérdése. A helyettesítő orvost nem elég kivenni a helyi orvosi szoftverből, mert ettől még a miniHIS-ben a praxis nevében továbbra is eljárhat. Ezért adatvédelmi szempontból (is) elengedhetetlen a VMÁTRIX folyamatos karbantartása.
Helyettesítéssel összefüggő beállítások a NetDoktorban
A legtöbb rendelői szoftver helyi gépen fut és helyben tárolja a praxishoz tartozó páciensek adatait. A NetDoktor nem. A NetDoktor egy online üzemmódban működő medikai szoftver. A program és az adatok a DeriCom által bérelt dedikált szervereken vannak.
Az adatbázisok összekapcsolása
Ha a praxis felhasználói fiókja ugyanazon a szerveren található, mint a helyettesítendő praxisé vagy praxisoké, akkor megoldható a praxisok összekapcsolása. Ebben az esetben a felhasználó a saját Netdoktor környezetébe lép be, és néhány kattintással tud váltani a helyettesítendő orvos(ok) páciens listája és a saját listája között.
Új felhasználói fiókok létrehozása
Ha az adatbázisok összekapcsolása nem megoldható (mert nem ugyan azon a szerveren vannak), akkor a szoftver üzemeltetőjének felhasználói fiókokat kell létrehozni azoknak az orvosoknak, akik helyettesíteni szeretnének egy másik orvos praxisában. Ekkor a sajátjuk helyett a helyettesítendő orvos Netdoktor környezetébe kell bejelentkezniük a saját felhasználói fiókjukkal.
Kérjük, hogy időben jelezzék, ha helyettesítő orvos beállítása szükséges, hogy munkatársaink meg tudják nézni, hogy a fent leírtak közül melyik megoldásra van lehetőség, illetve, hogy el tudják végezni a szükséges beállításokat!
Éljen a technológia nyújtotta szabadsággal Ön is!
A szoftverbevezetést szakmailag felkészült szakemberekből álló csapattal támogatjuk. Felmérjük a leendő ügyfélnél használt szoftvereket és rendszereket, valamint az ügyfél igényeit. Ezt követi az orvosi szoftver testreszabása, paraméterezése.
Ezzel párhuzamosan történik a szoftver használatának megismertetése a felhasználókkal teszt környezetben. A tervezett éles indulás előtt elvégezzük az adatok konvertálását, integráljuk a szoftvert a felhasználó által a munkájához használt további rendszerekkel. Az éles indulást követően partnereink munkáját felkészült kollégák segítik, munkanapokon 8-20 óra között.
Reméljük, hogy hasznos információkkal tudtuk segíteni a helyettesítések zökkenőmentes lebonyolítását!