Átalakul az alapellátás

Átalakul az alapellátás

A járvány kezelését nagyban segítette a 2017-ben bevezetett Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) bevezetése. A használata nélkül jóval nehezebb lett volna az egészségügyi ellátás megszervezése.

Semmelweis Egyetem, Általános Orvostudományi Kar, Magatartástudományi Intézet nemrég készült felméréséből kiderült, hogy a veszélyhelyzet alatti korlátozások feloldását követően is népszerűek a lakosság körében a digitális egészségügyi megoldások.

A megkérdezettek közül a legtöbben az e-receptet és az online időpontfoglalást ismerik. 93%-uk már hallott az e-Receptről, 73%-uk pedig már használta is azt. 85%-uk ismeri az online időpont foglalás lehetőségét, 43%-uk pedig már élt is vele. A válaszadók fele nyilatkozott úgy, hogy szívesen kipróbálná a távvizitet is, illetve szívesen venné, ha az orvosa ajánlana neki hiteles weboldalakat, applikációkat és szenzorokat (például okosórákat). Az adatok, leletek, dokumentumok digitális továbbításáról a válaszadók szintén nagy része – kétharmada – hallott már.

A NetDoktor fejlesztése során olyan modern technológiákat használunk, melyek alkalmassá teszik a rendszert, hogy a jövő felhasználói igényeinek is megfeleljen.

A NetDoktor rendelkezik egy beépített naptárral, ami az egészségügyi feladatokra van optimalizálva. A naptárba akár az asszisztens, akár az orvos rögzíteni tud előjegyzést, amikor a páciens telefonon vagy e-mailen keresztül jelzi ezirányú igényét.

A felhasználó tematikus előjegyzési időszakokat is létre hozhat a naptárban, azaz hetekre előre meghatározhat olyan időszakokat, amikor egy vagy több adott témában lehet csak előjegyzéseket rögzíteni (pl. csütörtökönként 16.00-20.00 között csak prvenciós ellátásra). Az egyes kategóriákhoz tervezett előjegyzési időtartamok is beállíthatók.

Lehetőség van arra is, hogy a páciens saját maga, közvetlenül foglaljon időpontot. Ezt a NetDoktor Páciens mobil applikációból, vagy a NetDoktor Praxis Weblapon keresztül teheti meg. A naptáron zöld pontokkal jelzi a program azokat a napokat, amikor vannak szabad időpontok. A kívánt nap kiválasztás után jön az a tevékenység lista, amiből kiválaszthatja a páciens, hogy milyen okból akar időt foglalni. A foglalás során a beteg röviden leírhatja a látogatás okát, majd a Foglalás gomb megnyomásával a foglalás ténye azonnal bekerül az orvos határidő naptárába. A lemondás menete is hasonló.

NetDoktor lakossági szolgáltatásainak a segítségével a páciens sok olyan lehetőséghez jut, ami nagyban segíti életét. Az online időpont foglaláson túl kérheti az állandó gyógyszereinek a felírását, konzultálhat az orvosával, akár video konzultációt is folytathat, dokumentumokat kérhet le és tölthet fel, telemedicina eszközökről adatokat továbbíthat, stb. Természetesen az app használata az orvos munkáját is jelentősen könnyíti, hiszen védett GDPR konform csatornán keresztül tudja pácienseit értesíteni, hozzájuk adatokat, információkat, leleteket, kérdőíveket, egészségtervet, stb. eljuttatni.

A NetDoktor rendszer lehetőséget biztosít arra is, hogy az applikációban elérhető szolgáltatásokat számítógépen, laptopon kersztül is használni tudják a páciensek. Ennek azonban az a feltétele, hogy az orvosuk beállítsa a szoftverből közvetlenül üzemeltethető praxis weboldalt. Ezt a NetDoktor Praxis Weblap modul biztosítja. Ennek a weblapnak az ugynevezett védett oldalára a praxis minden regisztrált páciense a saját felhasználó nevével be tud lépni, és itt elérheti az összes olyan funkciót, amit a mobil applikáció biztosít számára.  Így az idősebb korosztálynak nem kell okostelefonon keresztül időpontot foglalni, hanem kényelmesen megteheti a számítógép böngészőjén keresztül is.

A Semmelweis Egyetem, Általános Orvostudományi Kar, Magatartástudományi Intézet felmérésből kitűnik, hogy jelentős a digitalizáció iránti igény a lakosság körében.  A válaszadók több mint fele használna az orvos által ajánlott applikációt. Hasonló arányban szeretnének megbízható információkat tartalmazó orvosi weboldalakat böngészni, illetve nyitottak telemedicinás ellátásokra. A digitalizáció részben megoldást jelenthet az alapellátás betegszámának folyamatos növekedése és az orvosok létszámának csökkenése között feszülő ellentmondás feloldására is.

Fejlesztéseinkkel az ezirányú igényeket igyekszünk mind szélesebb körben kielégíteni.

 A legkorszerűbb technológiákon alapuló megoldásokkal támogatni tudjuk, a személyes beteg-orvos kapcsolatot nem igénylő feladatokat és azok adminisztrációját. Fejlesztéseink hozzájárulnak, hogy az orvosok sokkal több információval rendelkezzenek a betegeikről és a betegek is sokkal tájékozottabbak legyenek, növekedjen az egészségtudatosságuk.

Amennyiben Önnek is szüksége lenne egy a napi feladatok ellátását hatékonyan támogató medikai szoftverre, akkor vegye fel velünk a kapcsolatot!

További Blog

Váltson NetDoktorra!

Kérje kötelezettségmentes, ingyenes bemutatónkat.
Maximális támogatással!