Az elmúlt egy év leg-leg-leg bejegyzései

Az elmúlt egy év leg-leg-leg bejegyzései

A NetDoktor blogon minden hónapban több bejegyzést is közzéteszünk, azzal a céllal, hogy az egészségügyet érintő témákkal, a háziorvosi praxisok munkáját befolyásoló változásokkal foglalkozzunk, hasznos információkkal segítsük az egészségügyi szolgáltatók munkáját, és persze nem utolsó sorban, hogy megismertessük a szoftver kínálta lehetőségeket.

Így az év végéhez közeledve megnéztük, hogy az elmúlt 12 hónap témái közül melyek voltak, amik a legnagyobb érdeklődést váltották ki, melyek voltak a legolvasottabbak.

Január elején az éves KSH jelentés összeállításához és feltöltéséhez készített leírásunkat sokan olvasták. 2024-ben a jelentés részletesebb volt, mint az előző években. A jelentés részeként ki kellett tölteni a morbidítási betétlapokat is. Statisztikai adatokat kellett szolgáltatni korcsoportonként a szolgálathoz bejelentkezettek betegségeiről is.

Áprilisban a praxisok méretgazdaságossági kritériumairól, a körzethatárok átalakításának menetéről szóló bejegyzésünk szintén nagy érdeklődést váltott ki. Sok olvasó volt kíváncsi rá, hogy milyen lépésekre lehet számítani.

Júliusban megírtuk, hogy az időpontfoglalási rendszer bevezetését miként nehezíti meg az intézményi kódok kaotikus helyzete. Az egészségügyi intézmények azonosítása OEP és OTH kódokkal történik. Az OEP kódokat a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő használja, az OTH kódokat az Országos Kórházi Főigazgatóság. A két lista között csak részben van kódmegfeleltetés, és sok esetben a két listában még az intézmények nevei sem egyeznek meg.

Augusztusban volt egy blogbejegyzés, ami arról szólt, hogy szeptemberben élesedik az orvosi igazolások elektronikus továbbítása a KRÉTA felé. A medikai szoftvereket fel kellett készíteni rá, hogy  létrehozza a hiányzás igazolására szolgáló dokumentumot, amit feltölt az EESZT-be, amit az EESZT a KRÉTA felé továbbít. Az új funkciót bemutató leírás nagy figyelmet kapott.

Novemberben az Ügyfélkapu megszűnésére hívtuk fel a figyelmet, és egy leírást is közzétettünk az Ügyfélkapu+-ra történő átregisztrálásról. Felhívtuk az olvasók figyelmét, hogy azért is fontos az átállást időben megtenni, mert az ESZENY csak ügyfélkapus bejelentkezéssel érhető el. A módosítást mindenkinek kulcsfontosságú elvégezni, ugyanis aki nem teszi meg, az elveszti a hozzáférést a személyes fiókjához.

Köszönjük, hogy az elmúlt évben velünk voltak. Sikerekben gazdag új évet kívánunk!

További Blog

Váltson NetDoktorra!

Kérje kötelezettségmentes, ingyenes bemutatónkat.
Maximális támogatással!