A közelgő év végi ünnepek és téli szabadságolások előtt van néhány fontos feladat, amit a háziorvosi praxisokban el kell végezni.
Érdemes ellenőrizni, hogy a helyettesítő orvosnak be lett-e állítva helyettesítési jogosultság az ágazati portálon. Ez a VMÁTRIX összerendelés, amit az a személy tud elvégezni, aki az EESZT csatlakozás folyamán (csatlakozási nyilatkozat 5. pont) adminisztrátori jogkört kapott.
A jogosultság kezelésre új adminisztrátor is kijelölhető. Ezt az igényt a írásban kell jelezni a helpdesk.eeszt(kukac)okfo.gov.hu e-mail címen, illetve az EESZT adatmódosító felületén is át kell vezetni a változást.
A helyettesítési jogkörrel felruházott orvos, ha a saját nevében jelentkezik be az orvosi programba, és a saját eSzemélyi igazolványával, vagy EESZT tokenjével csatlakozik az EESZT-hez, akkor az ellátás nyitást követően látni fogja a páciensről az EESZT-be korábban feltöltött információkat, a nevére korábban kiállított eRecepteket, tud az ellátásról adatot szolgáltatni az EESZT felé, és a rendelt készítményekről tud eReceptet feltölteni a felhőbe.
FIGYELEM: A helyettesítő orvos megbízása, illetve annak a megszűnése kapcsán (is) felmerül a jogosultságok/ hozzáférések aktualizálásának kérdése. A helyettesítő orvost nem elég kivenni a helyi orvosi szoftverből, mert ettől még a miniHIS-ben a praxis nevében továbbra is eljárhat. Ezért adatvédelmi szempontból (is) elengedhetetlen a VMÁTRIX folyamatos karbantartása.
Kérjük, hogy időben jelezzék, ha helyettesítő orvos beállítása szükséges, hogy munkatársaink segíteni tudják a beállítási folyamatot!
Az évvégi ünnepi időszakban ügyfélszolgálatunkat munkaidőben és azt követően munkanapokon 20 óráig a +36 1 599 9740 számon hívhatják.
A munkaidő leteltével az aktuálisan ügyeletes kolléga a háziorvosi szoftverben hirtelen bekövetkező hibáknak az elhárításában, kezelésében, alkalomszerű és azonnali sürgősségi beavatkozások elvégzésében nyújt segítséget. Elvégzi a jelzett hiba felvételét, dönt és intézkedik a hiba elhárításának a módjáról, szükség szerint továbbítja a feladatot a megfelelő jogosultságokkal rendelkező munkatársak felé, akik azt a munkarend szerinti munkaidőben megoldják.
Ha a probléma jellegéből adódóan nem igényel azonnali megoldást, kérjük, hívásukat halasszák későbbi időpontra!
Karácsonyra azt kívánjuk valamennyi Partnerünknek és Felhasználónknak, hogy legyen meghitt, szeretettel és örömmel teli az Ünnep!