Az okostelefonok életünk egyre meghatározóbb eszközeivé válnak. Különböző applikációk segítenek bennünket a hétköznapjainkon. Appot használunk, ha az autónkkal el szeretnénk jutni A-ból B-be, ha tudni szeretnénk, hogy mikor jön a következő busz, ha csevegni szeretnénk a barátainkkal, stb. Miért ne használhatnánk arra is, hogy kézben tartsuk a praxisunkat, vagy ha a másik oldalról nézzük a dolgot, akkor az egészségünket?
A NetDoktor Páciens applikáció felhasználóinak a száma az elmúlt hetekben jelentősen megugrott, párhuzamosan azzal, hogy egyre több háziorvos és szakorvos érhető el az appon keresztül.
Az alkalmazás a hagyományos üzenetváltásokhoz képest nagyobb biztonságot jelent a betegadatok védelmének a tekintetében, mivel egy teljesen biztonságos, zárt csatornán keresztül történik a kommunikáció a beteg és az orvos között. Olyan ez, mint egy csomagmegőrző szekrényke, amihez csak az adott páciensnek és az orvosának van kulcsa. A szekrénybe mindketten elhelyezhetnek csomagokat. Nem kell mindkettőjüknek ugyan abban az időben jelen lenniük. Csomagmegőrzők több száz éve működnek. Ma már természetesnek vesszük a használatukat.
A virtuális csomagjainkat tároló „felhő szolgáltatók” azonban csak néhány évtizede jelentek meg. Sokan még csak most ismerkednek velük, de mivel megannyi területen képesek megkönnyíteni az életünket, ezért népszerűségük napról-napra nő. Az online szolgáltatások felértékelődéséhez a járvány is hozzájárult. Részben ennek tudható be, hogy ma már az idősebb korosztály körében is jelentős arányban használják a netes szolgáltatásokat. A NetDoktor Páciens Applikáció gyógyszerfelírást támogató alkalmazása bizonyára a számukra is vonzó alternatívája lesz a telefonálásnak, főleg ha egy kis segítséget kapnak az induláshoz.
Édesanyám nem születtek bele abba a világba, amit egyre inkább a digitalizáció határoz meg, de mégis megtanulta használni a számítógépet és az okos telefont, még ha csak alap szinten is. Tegnap délelőtt küldtem neki egy üzenetet, hogy délután felugrok hozzá, mutatni akarok neki valamit. Jött is azonnal a válasz egy nagy mosolygós szmájli formájában. Már a lépcsőházban megéreztem anyukám isteni almás lepényének a fahéjas illatát. (El nem mulasztaná, hogy süssön valamit, ha vendéget vár.) Leültünk a konyhában, megkértem anyut, hogy vegye elő a mobiltelefonját. Együtt megkerestük az Eszközök közt a Google Play áruházat, és beléptünk. A keresőbe beírattam anyuval, hogy NetDoktor Páciens, és letöltöttük az applikációt. Az app Szolgáltatások menüjében megkerestük anyu háziorvosát, Szabó doktornőt, és elküldtük anyukám regisztrációs kérelmét. Elmagyaráztam anyukámnak, hogy ez azért jó, mert amint a doktornő visszaigazolja, hogy ő a páciense, akkor onnantól kezdve, ha panasza van vagy gyógyszert kell felíratnia, akkor nem kell órákon keresztül hívogatnia a rendelőt, hanem ezen a csatornán keresztül el tudja érni a doktornőt, aki majd válaszol neki, amikor ideje van. Köszönjük ezt a szuper alkalmazást! – Kováts J.
Az alkalmazás INGYENESEN letölthető a Google Play áruházból illetve az App Store-ból.
Mutatjuk, hogy a telefonon fogadott gyógyszerfelírási igényekhez képest mennyiben tér el az állandó gyógyszerek online rendelésének és jóváhagyásának menete a NetDoktorban.
A páciens az applikáció gyógyszerfelírási igény funkcióját kiválasztva elküldi a kérést az orvosa felé. A kérés befut közvetlen az orvosi szoftverbe (Kommunikációs Modul és/vagy NetDoktor Orvos Applikáció). A rendszer a pácienseket a TAJ számuk alapján azonosítja. Ha az orvos a gyógyszerfelírási kérés teljesítése, vagyis az újabb eRecept kiállítása előtt szükségesnek tartja, elküldhet egy online kérdőívet a páciensének, amivel felmérheti az aktuális állapotát, vagy akár be is hívhatja személyes találkozóra. Ha a kérést jóváhagyja, akkor a szükséges készítményekről elkészül az eRecept, az-az a vény feltöltődik az EESZT-be. Ezzel párhuzamosan a rendszer azonnal értesítést küld a beteg számára.
A NetDoktor Lakossági applikációt használó páciensek korcsoportja elég széles, de még az idősek között is sokan nyitottak és közülük sokan használnak okostelefont. Számos idős páciensem a Dericom Kft.-vel közösen megtartott online webinárium miatt töltötte le és kezdte el használni az applikációt. A praxisom fiatalabb korosztályának egy része magától elkezdte használni a NetDoktor páciens mobil alkalmazást. – Dr. Hasitz Ágnes belgyógyász, hematológus, diabetológus foglalkozás egészségügyi és háziorvostan szakorvos
Nézzék meg és osszák meg pácienseikkel saját weboldalukon vagy Facebook oldalukon vagy e-mail üzenetben a Lakossági app letöltéséről, a regisztráció menetéről és a leggyakrabban használt funkciók működéséről tartott lakossági fórum videó anyagát!
Szeretnénk a mai korszerű mobil technológiákkal megoldani, hogy a személyes beteg-orvos kapcsolatot nem igénylő adminisztrációs feladatok automatikusan távolról megtörténjenek, az orvos sokkal több információval rendelkezzen a betegeiről és a betegek is sokkal tájékozottabbak legyenek. Ehhez számos a lakosság részére fejlesztett szolgáltatást kínálunk. Ismerkedjen meg velük Ön is, és buzdítsa a pácienseit is ezek használatára!
Bővebben a NetDoktor lakossági szolgáltatásairól >>>
Amennyiben Önnek is szüksége lenne egy a napi feladatok ellátását hatékonyan támogató medikai szoftverre, vegye fel velünk a kapcsolatot!