A rendelési időt és annak változását kötelező a Nemzeti Népegészségügyi Központ (NNK) felé jelenteni. Erre már csak az Egészségügyi Szolgáltatások Elektronikus Nyilvántartás (ESZENY) rendszeren keresztül van lehetőség. A papír alapon, vagy az E-papír használatával benyújtott egészségügyi szolgáltatás nyújtásával kapcsolatos kérelmeket a Hatóság már nem fogadja be.
Az NNK által üzemeltetett ESZENY rendszer moduláris felépítésű. Első körben a Működési engedély modul élesítése történt meg. Az új engedélyek igénylése, a szolgáltató adataiban bekövetkező változások, a szolgáltatásokat érintő módosulások kezelése már csak ezen, az új felületen keresztül lehetséges.
Az ESZENY portál ügyfélkapus bejelentkezést, illetve szervezetazonosítást követően használható.
Az oldal jelenleg elérhető funkciói:
- űrlapok elektronikus kitöltése
- mellékleteket feltöltése,
- hiánypótlások benyújtása,
- beadványok státuszának nyomon követése,
- fizetések online kezelése.
Az érintetteknek lehetőségük van meghatalmazást adni más személy részére, hogy az ESZENY rendszert a nevükben kezelje. A cégképviseletre jogosult személy, illetve az egyéni vállalkozó a magyarorszag(pont)hu oldalon hozhat létre meghatalmazást.
Az Egészségügyi Szolgáltatások Elektronikus Nyilvántartása rendszerében kezelt ügytípusok között szerepel a rendelési, tanácsadási és rendelkezésre állási időben bekövetkező változás bejelentése, valamint a helyettes kijelölése egy adott időszakra.
A rendelési idő módosítása
Ahhoz, hogy a felhasználó módosítani tudja a rendelési időt, ahhoz „Új beadvány” menüt kell elindítania a felületen. Ezt követően kell a baloldali mezők közt kiválasztani a rendelési időt. A felhasználó ekkor megtekintő üzemódban látja a korábban rögzített adatokat. Ahhoz, hogy módosítani tudja őket, jobbra fent rá kell kattintania a módosítás gombra. A változtatásokat el kell menteni. Ha a felhasználó úgy dönt, hogy mégsem kívánja a módosítást elmenteni, akkor a bal oldali menüben ki kell választani a folyamatban lévő ügyeket, és ott tudja a változtatásokat törölni.
FIGYELEM: A Pkr. alapján a praxisközösségeknek szabályozniuk kell a PREVENCIÓS RENDELÉS beosztását. A praxisoknak hetente legalább 4 óra prevenciós rendelést kell biztosítaniuk. A prevenciós rendelésben bekövetkező változtatások során erre is figyelemmel kell lenni.
Az Egészségügyi Szolgáltatások Elektronikus Nyilvántartása rendszerében kezelt ügytípusok között szerepel a rendelési, tanácsadási és rendelkezésre állási időben bekövetkező változás bejelentése, valamint a helyettes kijelölése egy adott időszakra.
A rendelési időt a NetDoktor naptárába is célszerű rögzíteni, mivel a NetDoktor naptár funkciója nem csak a praxis dolgozói számára könnyíti meg a betegellátás menetét, de a páciensek számára is kényelmessebbé teszi a bejelentkezést. Azok a páciensek, akik letöltik a NetDoktor Páciens applikációt, online tudnak időpontot foglalni és időpontot lemondani.
A NetDoktor Páciens applikáció a Google Play áruházból illetve az App Store-ból ingyenesen letölthető.
Amennyiben Önnek is szüksége lenne egy a napi feladatok ellátását hatékonyan támogató medikai szoftverre, akkor vegye fel velünk a kapcsolatot!