Útmutató megüresedett praxis átvételéhez

Útmutató megüresedett praxis átvételéhez

Az elmúlt 15 évben közel 6-szorosára nőtt a betöltetlen háziorvosi praxisok száma Magyarországon. Ezért ma már szinte valamennyi Önkormányzat területén vannak betöltetlen háziorvosi praxisok. Ezen területi kötelezettséggel rendelkező praxisok orvosi ellátásáról ideiglenesen az Önkormányzatnak kell gondoskodni. Azonban, ha az előkészítés nem megfelelő, akkor előfordulhat, hogy

  • az ellátást végző orvos jogviszony ellenőrzés nélkül kénytelen szolgáltatást nyújtani,
  • EESZT kapcsolat hiányában nem tud leleteket lekérdezni, eReceptet és eBeutalót írni,
  • az ellátások után járó finanszírozást nem tudják lehívni.

Vagyis nem elég helyettesítő orvost találni, számos adminisztratív feladatot is meg kell oldani. Fel kell venni a kapcsolatot a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelővel, új kódokat kell igényelni, jogosultságokat kell beállítani, biztosítani kell az informatikai hátteret akkor is, ha csak egy-két hónapra száll vissza  az ellátási kötelezettség az Önkormányzatra.

  • Az Egészségügyi Szolgáltatások Elektronikus Nyilvántartása (ESZENY) oldalon kérelmezni kell a működéshez szükséges engedélyeket. (A régi NEAK kód nem változik, de a többi azonosító igen.) A Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (NEAK) kioszt egy új OTH (NNK) 9 jegyű kódot. Ez a kód lesz a praxis új azonosítója az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térben (EESZT). Az EESZT-ben az adminisztratív kapcsolattartóként nyilvántartott személynek, aki általában a jegyző, az ágazati portálon jogosultságot kell adnia a praxist átvevő, vagy a praxisban helyettesítő orvosnak. Ha a praxis új gazdára talál, akkor pedig meg kell ismételni a folyamatot.
  • Ezen kívül fontos még az Online jogosultság és TAJ ellenőrzés (OJOTE) rendszer használatához a megfelelő felhasználónév és jelszó páros is, ami a jogviszony ellenőrzésen túl az e-jelentés beküldéshez is szükséges.
  • Ha tartósan betöltetlen a körzet, akkor a körzetátalakítási folyamat részeként egyeztetni kell a határos körzetek praxisjoggal rendelkező orvosaival, majd javaslatot kell tenni a praxiskezelőnek a körzethatárok átalakítására.
  • Biztosítani kell az informatikai hátteret (eszközöket, orvosi szoftvert). Amennyiben egy önkormányzat csak helyettesítéssel képes az ellátási kötelezettségnek eleget tenni, úgy célszerű olyan medikai szoftvert választani, mely lehetővé teszi, hogy egy orvos képzett asszisztens(ek) segítségével több körzetet is képes legyen ellátni. Ilyen megoldást kínál a NetDoktor, ami egy online medikai rendszer, amia regisztrált felhasználók számára bárhonnan, bármikor, bármilyen informatikai eszközről elérhető, akár csak egy netbank szolgáltatás. A mobil egészségügyi központok mintájára megvalósítható, hogy a betöltetlen körzetekben élők is megfelelő orvosi ellátáshoz jussanak. A felhő alapú szolgáltatások és az integrált digitális eszközök lehetővé teszik, hogy egy orvos több körzet lakosságát képes legyen megfelelő színvonalon ellátni, és az ellátásokat adminisztrálni.  Munkatársaink nagy gyakorlattal rendelkeznek a tartós helyettesítéssel megoldott ellátás támogatásában. Cégünk biztosítja a háziorvosi körzet teljes adatkonvertálását a NetDoktor-ba, valamint a felhasználók oktatását, betanítását a szoftver működését illetően.

Ha Ön is szeretne egy olyan medikai szoftvert, amely az egészségügyi ellátást a legmodernebb technológia segítségével támogatja, és hatékony megoldást kínál a napi feladatok kezelésére, ne habozzon kapcsolatba lépni velünk! Cégünk személyre szabott megoldásokat kínál, amelyek segítenek az orvosi gyakorlatok és rendelők munkájának egyszerűsítésében, miközben biztosítják a legjobb orvosi eredményeket és a páciensbiztonságot.

További Blog

Váltson NetDoktorra!

Kérje kötelezettségmentes, ingyenes bemutatónkat.
Maximális támogatással!