Mit gondol, egy háziorvoshoz manapság egy 3 órás rendelés alatt hány telefonhívás fut be?
- A: 0-50
- B: 51-100
- C: 101-200
Laikus számára bizonyára nehezen hihető, hogy a helyes válasz a C. Vagyis akár kétszáz hívást is tdni kellene az orvosnak és az asszisztensnek megbízhatóan kezelni, miközben a rendelőben megjelent betegeket is el kell látniuk. A rendelési idő alatt lebonyolított telefonhívások jó részét a praxisban le sem tudják dokumentálni telemedicinális ellátásként, mert arra már nincs kapacitás. Ezért a jelentésekben szereplő adatok meg sem közelítik a valós betegforgalmat.
Az alapellátásban dolgozók egyre nehezebben tudják a feladataikat ellátni. Miközben folyamatosan fogadják a telefonhívásokat a rendelés alatt, a rendelési idő végére több tucat üzenet is várja őket a rögzítőn és a mobilon, amit csak a munkaidőn túl tudnak megválaszolni. Ez után tudnak nekilátni az e-mailek feldolgozásához. A folyamatos túlmunka kimeríti az embert, és fáradtan mindenki könnyebben hibázik. Csak hát nem mindegy, hogy a pék kétszer sózza meg a tésztát, vagy az orvos ír fel tévesen gyógyszereket.
Milyen alternatív lehetőség van a betegek megkereséseinek a fogadására?
Hogyan automatizálható a telemedicinális ellátások adminisztrációja?
Ha a páciens a kérésével, vagy kérdésével a NetDoktor applikáción vagy a NetDokotor praxis weboldalon keresztül fordul az orvosához, akkor az közvetlen a NetDoktor orvosi szoftverbe fut be. A program Kommunikációs Modullja rendszerezett formában sorakoztatja fel a beérkezett üzeneteket. A rendszer a pácienseket a TAJ számuk alapján azonosítja, ami sokkal biztonságosabb, mint egy telefonon bediktált név alapján kezelni a kérést.
A TAJ egy egyedi azonosító, ezért kizárja, hogy felcserélődjenek az adatok. A NetDoktor applikáción illetve praxis weboldalon keresztül érkező gyógyszerfelírási igények kezelése a telefonon felvett kérések feldolgozásához képest kényelmesebb és biztonságosabb megoldás a praxis dolgozói számára.
Sokkal kevesebb telefonhívást kell fogadni, és el lehet kerülni a névazonosságokból adódó esetleges bonyodalmakat is. A teljes folyamat automatikusan adminisztrálásra kerül, így minden gyorsan vissza is kereshető a rendszerből.
Egy korábbi bejegyzésünkben részletesen írtunk róla, hogy a telefonon fogadott gyógyszerfelírási igényekhez képest mennyiben tér el az állandó gyógyszerek online rendelésének és jóváhagyásának menete a NetDoktorban. Online gyógyszerigénylés támogatása >>>
Készítettünk egy rövid tájékoztatót a NetDoktor Páciens applikáció letöltéséről és használatáról, melyet akár a váróban is elhelyezhet.
Nyomtatható NetDoktor Páciens Applikáció tájékoztató >>>
Bátorítsa a pácienseit, hogy töltsék le a NetDoktor Páciens applikációt, és azon keresztül küldjék el a gyógyszerfelírási igényeiket, azon keresztül foglaljanak időpontot, illetve azon keresztül küldjenek üzeneteket!
Az alkalmazás a Google Play áruházból illetve az App Store-ból ingyenesen letölthető.
A NetDoktor lakossági szolgáltatásairól bővebb információt ITT talál.
Persze az újdonságtól való félelem egy természetes érzés, de az online megoldások hosszú távon egy kényelmesebb és biztonságosabb megoldást kínálnak a betegellátásban is.
Amennyiben Önnek is szüksége lenne egy a napi feladatok ellátását hatékonyan támogató medikai szoftverre, vegye fel velünk a kapcsolatot!